POLITYKA PRYWATNOŚCI

POLITYKA PRYWATNOŚCI

obowiązuje od 01.09.2022

1. Definicje

Administrator – Comornicus sp. z o.o. z siedzibą w Gryfinie (kod pocztowy: 74-101) przy ul. Krasińskiego 82U/25 , wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000973931, której akta rejestrowe przechowywane są przez Sąd Rejonowy Szczecin-Centrum, Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, posługująca się nadanym jej Numerem Identyfikacji Podatkowej 8581880164 oraz numerem REGON 522129356.tel. 885 623 623, kancelaria@comornicus.pl

Dane osobowe – wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej;

Polityka prywatności – poniższy dokument dostępny pod adresem: https://www.comornicus.pl/index.php/polityka-prywatnosci/ zawierający informacje wskazujące Użytkownikowi Serwisu zakres i sposób przetwarzania jego danych osobowych w związku z działalnością Serwisu, sposób przechowywania, zabezpieczania i wykorzystania danych, możliwości i zakres wykorzystywania przez Użytkownika danych, informacji i materiałów prezentowanych w Serwisie.

RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem https://www.comornicus.pl/

Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce prywatności.

2. PRZETWARZANIE DANYCH W ZWIĄZKU Z KORZYSTANIEM Z SERWISU

Zgromadzone dane osobowe będą przetwarzane jedynie przez Administratora jak i przy pomocy podmiotów działających w oparciu o pisemną umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych zawartą z Administratorem.

a. Nawiązanie współpracy

Przy składaniu rezerwacji czy też zakładania konta użytkownika, każdy Klient musi podać swoje podstawowe dane, takie jak imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu. Po uzyskaniu konta użytkownika tj. w przypadku każdej osoby zalogowanej, Administrator gromadzi dane, które wskazują na fakt zalogowania się i czas trwania połączenia czy też wskazuje jakie odwiedzane są podstrony, zakładki itd. Gromadzony jest również czas przebywania na tych stronach, zakładkach itd. Przetwarzanie jest dokonywane w celu wykonania umowy lub przeprowadzania czynności zmierzających do zawarcia umowy i dlatego podstawą do nich jest art. 6, par. 1, lit. b RODO. Umowa ta jest zawierana z Administratorem na podstawie regulaminu. Dane osobowe przy utworzeniu konta użytkownika mogą być przez Klienta usunięte, co skutkować będzie również usunięciem danych osobowych z bazy. Usunięcie danych nie skutkuje usunięciem danych na dokumentach czy fakturach już wystawionych.

Administrator informuje, iż przetwarza niezbędne dane osobowe Klienta w sytuacji, w której świadcząc usługi wystawi stosowną fakturę. Obowiązek Administratora wystawienia faktury to podstawa prawna do przetwarzania danych osobowych Klienta. Wszystkie wystawione faktury znajdują się w dokumentacji księgowej spółki. Dane osobowe Klienta zawarte w wystawionych fakturach będą przetwarzane w ramach tej dokumentacji oraz przez okres czasu wymagany przez przepisy prawa.

b. Zakup bez rejestracji

Na naszej stronie internetowej umożliwiamy Ci opcję zakupów bez konieczności rejestracji, wystarczy jednorazowe podanie danych osobowych. Dane te są wprowadzane do formularza danych i przesyłane do nas oraz przechowywane przez nas. Przetwarzanie jest dokonywane w celu wykonania umowy lub przeprowadzania czynności zmierzających do zawarcia umowy i dlatego podstawą do nich jest art. 6, par. 1, lit. b RODO. W celu zawarcia i wykonania umów wymagamy danych kontaktowych zależnie od konkretnego przypadku, na przykład imię i nazwisko, adres dostawy, adres do faktury, adres mailowy oraz informacje o wybranej formie płatności. Wykorzystujemy również Twoje dane do utrzymywania naszych danych o kliencie, gdzie przechowuje się tylko najistotniejsze dane. W celu zapobiegania błędom typograficznym (tzw. „literówkom”) i zapewnienia faktycznego dosłania do Ciebie zamówionych produktów.

c. Nawiązywanie kontaktu

Informacje podane nam przez Ciebie przy nawiązywaniu z nami kontaktu drogą telefoniczną, chatem online, rezerwacją online lub za pośrednictwem poczty elektronicznej będą przez nas przechowywane na podstawie art. 6 par. 1, lit. a lub art. 6 par. 1, lit. f RODO, w celu odpowiedzi na Twoje pytania. Kontakt zostanie zapisany w rejestrze, abyśmy mogli udowodnić, że kontakt miał miejsce zgodnie z wymogami prawa. Dane zbierane w ten sposób mogą podlegać archiwizacji po zakończeniu danej rozmowy i ostatecznym rozwiązaniu rozpatrywanej sprawy.

d. Postanowienia różne

Na podstawie art. 6, par. 1, lit. c oraz f RODO, wykorzystujemy i przechowujemy Twoje dane osobowe oraz – tam, gdzie jest to konieczne – informacje techniczne, w celu zapobiegania niewłaściwemu wykorzystaniu danych lub innych zachowań sprzecznych z prawem na naszej stronie internetowej, lub do prowadzenia dochodzeń w takich przypadkach, np. w celu zapewnienia bezpieczeństwa danych w przypadku ataków na nasze systemy informatyczne. Może to zostać przeprowadzone na podstawie zarządzeń organów publicznych lub sądów powszechnych, o ile wymaga tego od nas prawo, a także w celu ochrony naszych praw i interesów oraz w celu umożliwienia obrony z naszej strony przed sądem.

Powyższa podstawa prawna ma także zastosowanie gdy Klient składa reklamację na usługę. Spółka w zakresie realizacji postępowania reklamacyjnego przetwarza otrzymane dane osobowe. Podstawą prawną działania Administratora jest wykonanie obowiązków ciążących na Administratorze z związanych z procedurą reklamacji.

 

3. CELE ORAZ PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA DANYCH W SERWISIE

Zbieramy, przetwarzamy i wykorzystujemy Twoje dane osobowe w następujących celach:

  • świadczenia usług Klientom

  • realizacji umów zawartych z Klientem

  • komunikacji z Klientem i innymi osobami

  • dostarczenia zamówienia

  • wypełnienia nałożonych obowiązków prawnych

  • zamówienia informacji marketingowych

  • rejestracji subskrypcji materiałów, którymi zainteresowani są Klienci

Twoje dane osobowe będą przetwarzane w oparciu o zasady wynikające z prawa:

  • Art. 6, par. 1 lit. a osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w konkretnym celu;

  • art. 6 ust. 1 lit. b RODO – w sytuacji kiedy od Klienta w celu zawarcia i wykonania umowy żądanie i przetwarzanie danych osobowych jest konieczne lub do podjęcia działań na żądanie Klienta przed zawarciem umowy;

  • Art. 6, par. 1 lit. c przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze;

  • Art. 6, par. 1 lit. d przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą lub innej osoby fizycznej;

  • Art. 6, par. 1 lit. f przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych. 

W celu skorzystania z usług Administratora oraz zawarcia i realizacji Umowy o świadczenie usług, podanie przez Klienta danych osobowych jest dobrowolne. Administratora stwierdza za tym, iż w celu prawidłowego wykonywana czynności przez spółkę, podanie danych osobowych przez Klienta jest obowiązkowe.

W przypadku odmowy podania przez Klienta danych osobowych, Administrator nie będzie mógł wykonać swoich czynności związanych z wykonywaniem usług , w tym wszelkich porad prawnych z zakresu egzekucji sądowej oraz pozostałych usług.

4. PLIKI COOKIES ORAZ PODOBNA TECHNOLOGIA

Administrator przygotował osobną politykę dla plików cookies, którą można znaleźć pod adresem: https://www.comornicus.pl/polityka-cookies/

5. MARKETING

Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników w celu realizowania działań marketingowych, które mogą polegać na

a. wyświetlaniu Użytkownikowi treści marketingowych, które nie są dostosowane do jego preferencji (reklama kontekstowa);

b. wyświetlaniu Użytkownikowi treści marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom (reklama behawioralna);

c. prowadzenie innego rodzaju działań związanych z marketingiem bezpośrednim towarów i usług (przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną oraz działania telemarketingowe);

6. REKLAMA KONTEKSTOWA

Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników dla celów marketingowych w związku z kierowaniem do Użytkowników reklamy kontekstowej (tj. reklamy, która nie jest dopasowana do preferencji Użytkownika). Przetwarzanie danych osobowych odbywa się wówczas w związku z realizacją uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

7. OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania i trwa nie dłużej niż jest to konieczne. Co do zasady dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi lub realizowania zamówienia oraz do czasu:

  • w przypadku zawarcia umowy do czasu upływu terminu 5 lat od momentu jej zakończenia lub

  • 3 lata zgodnie z art. 118 KC w przypadku roszczeń lub

  • wycofania wyrażonej zgody, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda Użytkownika lub

  • zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest uzasadniony interes Administratora.

Okres przetwarzania danych może być każdorazowo przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed nimi, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.

 

8. UPRAWNIENIA UŻYTKOWNIKA

Użytkownikowi na gruncie RODO przysługują następujące prawa:

  • Prawo dostępu do treści danych osobowych- zgodnie z artykuł 15 RODO

  • Prawo do żądania sprostowania danych osobowych – zgodnie z artykułem 16 RODO

  • Prawo do usunięcia danych – zgodnie z artykułem 17 RODO

  • Prawo do ograniczenia przetwarzania – zgodnie z artykułem 18 RODO

  • Prawo do przenoszenia danych – zgodnie z artykułem 20 RODO

  • Prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych- zgodnie z artykułem 21 RODO

  • Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych tj. Prezesa UODO email: kancelaria@uodo.gov.pl

W zakresie, w jakim dane Użytkownika przetwarzane są na podstawie zgody (np. wyrażone zgody marketingowe), można ją wycofać w dowolnym momencie, kontaktując się z Administratorem pod adresem email kancelaria@comornicus.pl lub korzystając z funkcjonalności udostępnionych w Serwisie pod adresem https://www.comornicus.pl/

9. PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA EOG

Comornicus sp. z o.o. jako Administrator informuje, iż otrzymane dane osobowe będą przekazywane do państwa trzeciego czy organizacji międzynarodowej. Zautomatyzowanie jak i profilowanie otrzymanych danych osobowych nie będzie w taki sposób przetwarzane.

10. BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH

Administrator zapewnia bezpieczeństwo danych osobowych dzięki odpowiednim środkom technicznym oraz organizacyjnym, mającym na celu zapobieżenie bezprawnemu przetwarzaniu danych oraz ich przypadkowej utracie, zniszczeniu oraz uszkodzeniu. Ponadto Administrator dokłada szczególnej staranności, żeby dane osobowe były:

  • poprawne i przetwarzane w sposób zgodny z prawem,

  • uzyskane tylko dla określonych celów i nie przetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami,

  • adekwatne, odpowiednie i nie nadmiarowe w stosunku do celów ich przetwarzania,

  • dokładne i aktualne,

  • nie przechowywane dłużej niż to niezbędne,

  • bezpiecznie przechowywane,

Administrator stosuje środki zapewniające zdolność do ciągłego zapewnienia poufności, integralności, dostępności i odporności systemów i usług przetwarzania. Dokłada wszelkich starań, aby zapewnić zdolność do szybkiego przywrócenia dostępności danych osobowych i dostępu do nich w razie incydentu fizycznego lub technicznego. Regularnie testuje, mierzy i oceniania skuteczności środków technicznych i organizacyjnych mających zapewnić bezpieczeństwo przetwarzania

11. PORTALE SPOŁECZNOŚCIOWE

Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników odwiedzających profile Administratora prowadzone w mediach społecznościowych (Facebook). Dane te są przetwarzane wyłącznie w związku z prowadzeniem profilu, w tym w celu informowania Użytkowników o aktywności Administratora oraz promowaniu różnego rodzaju wydarzeń, usług oraz produktów, a także w celu komunikacji z użytkownikami za pośrednictwem funkcjonalności dostępnych w mediach społecznościowych. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez Administratora w tym celu jest zgoda użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), którą użytkownik wyraża poprzez kliknięcie w logo danej marki na stronie serwisu. Użytkownik serwisu musi mieć świadomość iż każdy z tych portali jest odrębnym administratorem danych osobowych i legitymuje się własną polityką prywatności, z którą Użytkownik powinien się zapoznać przed kliknięciem w logo portalu pod następującymi adresami:

Facebook, https://www.facebook.com/privacy/explanation/

12. DOSTĘP DO PRYWATNEJ GRUPY NA FACEBOOKU

Administrator udostępnia możliwość dołączenia do płatnej grupy, prowadzonej poprzez media społecznościowe (Facebook) w której każdy pytający otrzymuje w prywatnej wiadomości na wskazany adres e-mail opinie prawną. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez Administratora w celu należytego wykonania umowy tj. wystawienie faktur, odpowiedź na zadane pytania (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

Administrator w mediach społecznościowych udostępnia wyłącznie zadane pytanie, nie publikując przy tym żadnych danych osobowych.

13. ODBIORCY DANYCH

W związku z realizacją usług dane osobowe będą ujawniane zewnętrznym podmiotom, w tym w szczególności dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych, podmiotom takim jak banki i operatorzy płatności, podmioty świadczące usługi księgowe, kurierzy (w związku z realizacją zamówienia).

Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Użytkownika właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.

14. DANE KONTAKTOWE

Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez adres  kancelaria@comornicus.pl lub adres korespondencyjny: Gryfino ul. Krasińskiego 82U/25

15. ZMIANY POLITYKI PRYWATNOŚCI

Polityka prywatności jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana

 

Przegląd Prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.